PROJECTLEIDER (NF-202321)

PROJECTLEIDER (NF-202321)

PROJECTLEIDER (NF-202321)

TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Het opstellen van een analyse- en onderzoeksrapport en vervolgens een implementatieplan. Waarin helder wordt wat er nodig is en wie wat doet om de digitale informatiehuishouding en inrichting van digitale processen waarin verkeer plaatsvindt met / van de inwoner op orde te brengen in het kader van de eisen van de Wet Open Overheid (WOO) en de Wet Openbaarheid van Bestuur (WMEBV).
  • Het begeleiden van de organisatie in de veranderopgave, in aansluiting op al bestaande organisatie- en personeelsontwikkeling.
  • Het regie voeren op het daadwerkelijk (laten) inrichten van processen en communicatiekanalen zodanig dat het mogelijk is dat:
    • Informatie actief openbaar gemaakt kan worden, inclusief het laten aanpassen van informatiesystemen (waaronder anonimisering)
    • Inwoners digitaal toegang krijgen tot alle berichtenverkeer waarbij aanvragen en termijnen voor besluitvorming een rol spelen (het bestuurlijk verkeer)
    • Inwoners makkelijk zaken met ons als gemeente doen, waarbij zij weinig drempels ervaren en hulp ontvangen als ze er niet alleen uitkomen
  • Besluit opstellen waarin wordt aangegeven welke voorkeurskanalen we als gemeente aanwijzen voor de diverse processen (in het kader van de WMEBV)

Op te leveren resultaten:

1. Analyse- en onderzoeksrapport:

  • Welke processen zijn er allemaal die een relatie hebben met de toegang van inwoners en ondernemers tot informatie, producten en diensten?
  • Hoe zijn deze processen nu ingericht? (werkproces, applicaties, etc.)
  • In welke mate voldoen deze processen al dan niet aan de (toekomstige) wet- en regelgeving?
  • Wat is er minimaal nodig om te voldoen aan wet- en regelgeving?
  • Welke belemmerende factoren zijn er?
  • Welke impact volgt daaruit?

2. Implementatie- en communicatieplan:

  • Wie verbetert welk proces en hoe? (taakverdeling, prioritering, planning)
  • Hoe communiceren we over de benodigde verandering?
  • Hoe nemen we collega’s mee in de benodigde verandering?

3. Projectleiderschap: aansturing op verwezenlijken acties en afspraken in implementatie- en communicatieplan

4. Specifiek voor de WMEBV: besluit opstellen waarin wordt aangegeven welke voorkeurskanalen we als gemeente aanwijzen

5. Specifiek voor de WOO: een plan van aanpak voor het op orde brengen van de informatiehuishouding (eis vanuit de wet):

  • Welke vereisten met betrekking tot het ‘op orde brengen van de digitale informatievoorziening’ zijn er vanuit wetgeving Wat is hiervan in Overbetuwe al wel ingericht? Wat moet er nog worden opgepakt?
  • Welke acties betreft dit en bij welke rol moet dit belegd worden?
  • Wat is de impact van deze acties?
  • Wat zou een logische fasering zijn van deze acties?

KANDIDAAT VOLDOET AAN DE VOLGENDE HARDE EISEN:

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie op het snijvlak van verandermanagement, informatiemanagement en projectmanagement.
  • Kandidaat heeft ervaring binnen overheidsinstantie(s) of kan zijn/haar affiniteit hiermee goed onderbouwen.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het opstellen van projectdocumenten, bestuurlijke besluitvormingsnota’s, bewaken van financiën, tijdsplanningen en managen van de daarbij behorende risico’s.

COMPETENTIES:

  • Analytisch vermogen
  • Overtuigingskracht
  • Initiatiefrijk
  • Resultaatgericht

REAGEER!





    HEB JE VRAGEN?
    LATEN WE AFSPREKEN!

    Scroll to Top